Jak stworzyć profil firmowy na FB?

Profil firmowy na FB

Wiem, że to trudna decyzja. Wyobrażasz sobie, że będziesz musiał mierzyć się z hejtem całego świata. Jednak z mojego doświadczenia wynika, że taki profil inspiruje znakomicie do dbania o markę Twojej firmy. A dodatkowo tworzy społeczność ludzi, którzy zadowoleni z Twoich usług będą zawsze Ciebie polecać. Facebook przez swoje profilowanie pozwala też celnie dotrzeć z reklamową ofertą do odpowiednich klientów.  Boisz się, że coś zepsujesz przy tworzeniu profilu? Zapraszam do zapoznania się z materiałem, który krok po kroku poprowadzi Cię przez proces rejestracji profilu firmy

Podstawowe informacje w profilu

Pierwszy krok to założenie profilu. Uczynisz to klikając 👉 tutaj

Wybierasz opcję „firma lub marka”. Należy swój profil zakładać w tym miejscu, a nie edytować profil prywatny przez zmianę nazwy. Tworzenie profilu na profilu prywatnym jest niezgodne z regułami Facebooka i taki twór zostanie najprawdopodobniej zablokowany. Stworzenie profilu typowo firmowego daje o wiele więcej możliwości i funkcjonalności. Można będzie później dołączyć np. menu restauracji, oferty sklepu, dodawać usługi. Przede wszystkim jednak daje to dostęp do wielu narzędzi promocji firmy w społeczności. A więc idźmy dalej i w następnych krokach określamy:

  1. Nazwę strony. Najlepiej, żeby była ona zgodna z nazwą firmy. Nazwę strony będziesz mógł także zmienić później. Pamiętaj jednak, że nie będziesz mógł tego robić codziennie.
  2. Kategorię. Im bardziej szczegółowy opis kategorii, tym lepiej – Facebook podpowie Ci te najbardziej powiązane z Twoją marką. Tą i kolejnymi częściami nie musisz się za bardzo przejmować. Możesz zmienić je w każdej chwili.
  3. Adres i numer telefonu. Czasem trudno jest ustawić adres przez wyszukiwarkę. Trzeba więc wykazać się cierpliwością i ustawić lokalizację ręcznie na mapie. Warto to zrobić rzetelnie, gdyż będzie to później ważne przy profilowaniu firmy lokalnej.

Zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle

Na początku ustawiamy avatar. Jest to ikona o wymiarach 180 x 180 pikseli, która będzie pokazywana przy wszystkich wpisach. Najlepiej jako avatar ustawić logo firmy.

Następnie ustawiamy zdjęcie w tle. Jest to prostokąt o wymiarach 820 x 312 pikseli, który fani widzą tuż po wejściu na Twoją stronę. To najlepsze miejsce, żeby pokazać firmę. Musi ono zachęcać do obejrzenia jej całego profilu. Zasady Facebooka nie pozwalają na prezentacje w tym miejscu informacji kontaktowych. Jeśli to zrobisz, profil może zostać zablokowany. Do tej pory jednak wśród znajomych firm nie spotkałem się z taką sytuacją. Może się jednak zdarzyć, że konkurencja będzie czujna i szybko takie naruszenie zgłosi.

Jeśli obce Ci są tajniki dobierania wymiarów obrazków, zapraszam do skorzystania z darmowej wersji:

👉 https://www.canva.com/

Dostępne są tam już uformowane szablony różnych grafik, które można edytować i dostosować do swoich potrzeb.

 

Informacje o firmie

W następnym kroku serwis FB sam zaproponuje, żebyś napisał coś o firmie. Gdyby coś poszło nie tak, funkcjonalność tę znajdziemy klikając Ustawienia, a następnie Informacje o stronie.

Ustawimy tutaj:

  1. Opis strony, czyli to, czym zajmuje się Twoja firma
  2. Kategorie, czyli słowa opisujące Twoją działalność
  3. Informacje kontaktowe
  4. Godziny otwarcia

Masz już ustawiony profil. Poproś więc swoich zaufanych klientów o dodanie Rekomendacji i opinii na temat Twojej firmy. Na konkurencyjnym rynku to działa bardziej niż myślisz. Niezdecydowani zawsze je sprawdzają!

Wpółpracownicy

Samodzielne prowadzenie fanpage’a prędzej czy później prowadzi do przemęczenia. Dodatkowo może zechcesz zlecić publikowanie wpisów pracownikowi, nie oddając mu jednocześnie pełnej kontroli na hasłem. W zakładce Ustawienia i dalej Role na stronie  możesz wygenerować odpowiednie uprawnienia zaproszonej osobie.

Dodanie do konta kilku współpracowników ma więcej zalet. Dzięki niemu nie stracisz dostępu do fanpage’a, kiedy Twoje prywatne konto zostanie przypadkiem zablokowane przez system (a takie rzeczy naprawdę się zdarzają, szczególnie gdy na prywatnym profilu złamiesz reguły FB)

Profil masz już więc założony. Pozostaje tylko korzystać z jego możliwości. Możesz na przykład wykupić promocję lokalnej firmy i poinformować miasto o swoim istnieniu. Otrzymujesz przez to też możliwość promowania swojej strony WWW w sieci. Możesz też po prosu komunikować się ze swoimi klientami i budować wartość swojej marki.

Kilka podstawowych zasad wpisów

  1. Nie publikuj wpisów bez grafiki. Takie treści nie wzbudzają żadnego zainteresowania. Pójdę dalej – w pierwszej chwili treść nikogo nie interesuje! Liczy się przykuwająca uwagę grafika.
  2. Robiąc zdjęcia produktu zadbaj o tło. Nic tak nie odstrasza klientów restauracji niż zdjęcia jakiegoś dania na brzydkim stole lub uszczerbionym, starym talerzu.
  3. Zdjęcia publikuj w dużym formacie. FB i Tak je dopasuje. Temat zdjęć w serwisie FB to temat rozległy i w tak krótkim wpisie nie przedstawię nawet podstaw.
  4. Uatrakcyjniaj wpisy ciekawymi ikonkami . Znajdziesz je np. 👉 tutaj 
  5. Długie wpisy dziel na sekcje, tak żeby ułatwić skupienie się na tekście.
  6. Zgodnie z zasadami FB pole tekstowe na grafice może zajmować maksymalnie 20% powierzchni. Tylko czy ktoś to zauważy? Konkurencja może Facebookowi w tym pomóc.
  7. Ustaw sobie harmonogram wpisów. FB nie lubi, gdy jednego dnia zarzuca się go treściami, a potem przez tydzień jest cisza. Jeśli opublikujesz więcej niż 5 wpisów dziennie, to robisz to niepotrzebnie. FB nie powiadomi Twoich najbardziej zagorzałych fanów już o Twoim 6 wpisie.
  8. Prowokuj swoim fanów do reakcji. Ważne, żeby ktoś Twój wpis polubił. Pełnią szczęścia będzie udostępnienie go dalej. To spowoduje, że Twój profil będzie zyskiwał na zasięgu.
  9. Popularyzacji fanpage służy duża ilość komentarzy pod wpisami. Odpowiadaj na nie.
  10. Obserwuj pod każdym wpisem magiczne cyferki Liczba Odbiorców i Aktywność. Jeśli z kolejnymi wpisami te liczby się zmniejszają, to znaczy że musisz popracować nad atrakcyjnością wpisów.
  11. Jeśli ktoś polubił Twoją stronę, odwzajemnij to. Nie odkładaj tego na póżniej. Nie bądź tylko zbieraczem, bo klienci to prędzej czy później zauważą.